CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK REKLAMY W ZST RZESZÓW - TECHNIKUM NR 9
Technik reklamy to propozycja szkoły w zakresie kształcenia technicznego, ukierunkowana na rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie zagadnień ekonomicznych, informatycznych (grafika komputerowa), reklamy wizualnej, marketingu oraz public relations.
Potrzeba kształcenia specjalistów w tym zakresie wynika bezpośrednio z analizy rynku pracy oraz współpracy szkoły z wieloma przedsiębiorstwami różnych branż miasta i regionu, a także (poprzez realizację programów staży Erasmus+) Unii Europejskiej. Umiejętność kreowania wizerunku firmy, planowanie i realizacja strategii reklamowych oraz stosowanie w pracy technik wizualizacji i budowy marki jest we współczesnym świecie elementem warunkującym istnienie firmy.
Technik reklamy - informacje dodatkowe
Patronat nad kierunkiem technik reklamy objęła Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowcy uczelni prowadzą atrakcyjne zajęcia dla uczniów. Najlepsi uczniowie szkoły w tym zawodzie w ramach nagrody uczestniczyli w warsztatach fotograficznych i otrzymali atrakcyjne upominki ufundowane przez uczelnię. Zespół Szkół Technicznych współpracuje z firmami: WBX STUDIO DRUKARNIA - WYDAWNICTWO, ROXART, Drukarnia Cyfrowa Spidruk, MULTIMA, Agencja Reklamowa ART STUDIO. Dzięki realizacji projektu RPO "Kompetencje Zawodowe Moim Atutem Na Rynku Pracy" uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w certyfikowanym kursie fotografii oraz grafiki reklamowej. W szkole realizowane są innnowacyjne, autorskie programy nauczania w zakresie przedmiotów zawodowych.
Podejmując kształcenie w naszej szkole w zawodzie technika reklamy zyskujesz nie tylko bogaty zakres wiedzy i umiejętności, ale także możliwość udziału w licznych programach praktyk i staży (krajowych i międzynarodowych) ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności zawodowych w obszarze grafiki komputerowej i reklamy oraz umożliwiających otrzymanie stypendium stażowego. Uzyskane w ten sposób kompetencje oraz potwierdzające je certyfikaty branżowe z pewnością przyczynią się do zdobycia wymarzonej pracy!
Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
- PGF.07 - Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08 - Zarządzanie kampanią reklamową
Przedmioty zawodowe
Sylwetka absolwenta
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
- przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
- prowadzenia badań marketingowych,
- przeprowadzania negocjacji handlowych,
- prowadzenia rozmów z klientami,
- tworzenia baz danych klientów,
- opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
- kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
- tworzenia przekazu reklamowego,
- tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
- projektowania środków reklamowych,
- prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia planu medialnego,
- przygotowania środków reklamowych,
- badania skuteczności reklamy,
- stosowania podstawowych środków reklamy,
- prowadzenia działalności gospodarczej,
- profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
- obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop, InDesign oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point, Publisher,
Technik reklamy znajdzie zatrudnienie w:
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- agencjach reklamowych,
- biurach ogłoszeń i działach promocji,
- środkach masowego przekazu w działach promocji,
- studiach graficznych,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
- agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.
Pracownia multimedialna
Nowoczesna pracownia, wyposażona w stanowiska komputerowe podłączone do sieci z dostępem do Internetu, drukarki, projektor multimedialny, urządzenia multimedialne, takie jak: kamery cyfrowe, aparaty fotograficzne oraz pakiety programów: biurowych, programy do obróbki graficznej, edytorskiej i audiowizualnej (Adobe InDesign, Adobe Photoshop, CorelDraw)
Pracownia sprzedaży usług reklamowych
Nowoczesna prcownia, wyposażona w laptopy podłączone do sieci z dostępem do Internetu, z pakietem programów biurowych, druki formularzy stosowanych w sprzedaży produktów i usług
Pracownia grafiki i fotografii cyfrowej
Nowoczesna prcownia, wyposażona w laptopy podłączone do sieci z dostępem do Internetu, z pakietem programów do obróbki grafiki rastrowej i wektorowej, aparaty cyfrowe oraz kompletne wyposażenie studia fotograficznego (statywy, lampy, green-screen'y itp.)