Technicy informatycy projektowali gry mobilne

Materiał opracowany przez: Beata Leszczyk, •  opublikowano: 30 lipca 2017

W dniach od 27 maja do 17 czerwca 2017 roku grupa 15 uczniów z naszej szkoły (kształcących się w zawodzie technik informatyk) wraz z opiekunem, Panią Beatą Leszczyk, brała udział w 3 tygodniowym stażu w ramach programu Erasmus+. Miejscem odbywania praktyk była hiszpańska Sevilla. Staż realizowany był w ramach projektu: "Aktywni edukacyjnie – efektywni zawodowo". Projekt został zrealizowany wspólnie z firmą euroMind (http://www.euromind.es) oraz we współpracy z The Game Kitchen - hiszpańską firmą tworzącą gry na urządzenia mobilne oraz komputery.

Zdjęcie: P1350488.JPGZdjęcie: P1350485.JPGZdjęcie: P1350466.JPG

Z samego rana, tuż po pożegnaniu się z najbliższymi, przyjechał po nas autokar. Po kilkugodzinnej eskapadzie dotarliśmy na lotnisko w Modlinie, z którego po odprawie polecieliśmy do Malagi. Po udanym, jak i przyjemnym przelocie, poszliśmy odebrać nasze bagaże, by jak najprędzej udać się do wyjścia. Nieopodal lotniska czekał na nas kierowca, który podczas podróży do Sevilli spędził z nami niecałe półtorej godziny. Na przystanku przywitała nas nasza Koordynatorka, Pani Natalia, która niemal bezzwłocznie zabrała nas na "spacer" w kierunku naszego przyszłego miejsca zamieszkania.

Zdjęcie: P1350640.JPGZdjęcie: P1350489.JPGZdjęcie: P1350657.JPG

Rezydencja udostępniona nam na czas trwania praktyk, nazywała się "Fray Residence" i jest umiejscowiona dosłownie kilka minut od centrum Sevilli, zewsząd otoczona zjawiskowymi zabytkami. Zresztą... o niej samej możemy powiedzieć, że była zjawiskowa! Bo 2 piętrowy budynek, posiadający taras oraz tak fenomenalnie wyposażoną jadalnię, nie może być określony jako "zwykły"! Gdy przybyliśmy tam, otrzymaliśmy chwilę czasu wolnego na rozpakowanie się i zapoznanie z dobrodziejstawami, które czyhały na nas na każdym kroku tego pięknego lokum.

Zdjęcie: P1350790.JPGZdjęcie: P1350758.JPGZdjęcie: P1350870.JPG

Po zjedzeniu kolacji wszyscy zeszliśmy do pomieszczenia konferencyjnego, gdzie czekała na nas nas Pani Natalia. Dostaliśmy od Niej instruktaż dotyczący zasad eksploatacji budynku, jak i "pakiet startowy", który składał się z:

• Elektronicznych biletów autobusowych;
  • Mapy turystycznej Sevilli;
  • Listy podstawowych zwrotów oraz zapytań;
  • Szczegółowego harmonogramu zajęć;
  • Szczegółowych danych dotyczących lokalnych zabytków;
  • Szczegółowych danych na temat lokalnych barów oraz restauracji;
  • Szczegółowego opisu dojazdu/ przyjazdu z firmy, w której odbywaliśmy praktyki;
  • Kodów do naszej rezydencji.

Zdjęcie: P1360721.JPGZdjęcie: P1360404.JPGZdjęcie: P1360826.JPG

Realizacja programu kulturowego podczas pobytu obejmowała dwa całodniowe wyjazdy. W pierwszą niedzielę wraz z Panią Natalią udaliśmy się do Kadyksu. Jest to miasto położone w południowo-zachodniej Hiszpanii. Po dwugodzinnej podróży autokarem, rozpoczęliśmy naszą wędrówkę po mieście, podczas której Pani Natalia opowiadała nam historię miasta. Po zakończonej wycieczce udaliśmy się na plażę, na której dostaliśmy aż ponad trzy godziny czasu wolnego. Oczywiście wiedzieliśmy, żeby zabezpieczyć się przed promieniowaniem ultrafioletowym z pomocą kremu z filtrem , ale niektórzy zapomnieli:). Po wszystkich atrakcjach i czasie wolnym udaliśmy się w drogę powrotną do Sevilli. Dokładniej do naszej rezydencji, w której czekała na nas obiadokolacja po całym dniu spędzonym w mieście zwanym Kadyks.
Tydzień później udaliśmy się do Granady. Jest to miasto w południowej Hiszpanii. Jest metropolią znaną z handlu, przymysłu i ośrodków kultury. Przyjechaliśmy tam autokarem, wraz z grupą warszawską. Podczas naszego pobytu w mieście, naszymi działaniami koordynowały Przewodniczki: Pani Anastazja i Pani Paulina. Podczas wycieczki poznaliśmy historię miasta i zwiedziliśmy zabytki. Następnie otrzymaliśmy optymalną ilość czasu wolnego, który umożliwiał nam wyprawę w głąb miasta, gdzie mogliśmy doświadczyć na właśnej skórze elemetnów cygańskiej oraz arabskiej kultury.

Zdjęcie: P1370417.JPGZdjęcie: P1370142.JPGZdjęcie: P1370444.JPG

Czas wolny nie był czasem przeznaczonym na leniuchowanie. Każdego dnia wychodziliśmy na kilkugodzinne spacery, by lepiej zapoznać się z obecną kulturą oraz przepięknymi widokami, które oferowała nam Sevilla. Oprócz tego, każdą cenną sekundę staraliśmy się spędzać na doskonaleniu naszych projektów, które potem ochoczo prezentowaliśmy na zajęciach! Lekcje języka hiszpańskiego mogłyby wydawać się trudne, lecz nie z naszą Nauczycielką – Panią Maríą! Każdego dnia przygotowywała dla nas zabawy, łamigłówki, kolorowe obrazki, które pomimo naszej znikomej znajomości zasad gramatyki oraz słownictwa hiszpańskiego, prędko obudziły naszą intuicję językową oraz umiejętność komunikowania się za pośrednictwem języka hiszpańskiego!

Zdjęcie: Wylot.JPGZdjęcie: Wyjazd.JPGZdjęcie: P1370458.JPG

Zajęcia z tworzenia gier komputerowych odbywały się w siedzibie Google, która udostępniła lokal firmie prowadzącej szkolenie "The Game Kitchen". Swoją przygodę z tworzeniem gier nie zaczynaliśmy od maniakalnego pisania kodu, który i tak w ostateczności pokaże nasz ulubiony zestaw znaków: "ERROR", lecz od przygotowywania ze strony koncepcyjnej. Osoba ucząca nas wzorców rozumowania, do których powinen dążyć każdy twórca gier, nazywała się José.
Po przystąpieniu do korzystania z oprogramownia Unity, rozpoczęliśmy proces materializacji naszych myśli w gry komputerowe. José pokazał nam, że wszystko z łatwością można znaleźć i zrealizować za pośrednictwem intuicyjnego menu oraz kilku kliknięć! Co prawda "klepać w klawiaturę" też trzeba było, lecz przykłady były tak dobrze tłumaczone, że nie mieliśmy problemów ze zrozumieniem wszystkich zagadnień. Jednak gdy przydarzyła się komuś "niespodzianka" w postaci komunikatu o treści "ERROR", to od razu interweniował uśmiechnięty José, mówiąc: "Errors? I like Errors!" :).
Na zajęciach zrealizowalśmy wszystkie zagadnienia, które obejmował program merytoryczny, dostaliśmy również odpowiedź na każde z nurtujących nas pytań!