Stopień kontrastu:

A A A A

Rozmiar czcionki:

A A A

Ikona kontaktu telefonicznego

+48 17 74-83-140

Ikona kontaktu emailowego

sekretariat@zst.resman.pl

Zespół Szkół Technicznych

im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Rzeszowie

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU TECHNIK REKLAMY W ZST RZESZÓW - TECHNIKUM NR 9

Opracowanie: Aneta Tereszkiewicz, Ireneusz Balawender. Opublikowano: 18 maja 2021r.

Technik reklamy to propozycja szkoły w zakresie kształcenia technicznego, ukierunkowana na rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie zagadnień ekonomicznych, informatycznych (grafika komputerowa), reklamy wizualnej, marketingu oraz public relations.

Potrzeba kształcenia specjalistów w tym zakresie wynika bezpośrednio z analizy rynku pracy oraz współpracy szkoły z wieloma przedsiębiorstwami różnych branż miasta i regionu, a także (poprzez realizację programów staży Erasmus+) Unii Europejskiej. Umiejętność kreowania wizerunku firmy, planowanie i realizacja strategii reklamowych oraz stosowanie w pracy technik wizualizacji i budowy marki jest we współczesnym świecie elementem warunkującym istnienie firmy.

Technik reklamy - informacje dodatkowe

Patronat nad kierunkiem technik reklamy objęła Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowcy uczelni prowadzą atrakcyjne zajęcia dla uczniów. Najlepsi uczniowie szkoły w tym zawodzie w ramach nagrody uczestniczyli w warsztatach fotograficznych i otrzymali atrakcyjne upominki ufundowane przez uczelnię. Zespół Szkół Technicznych współpracuje z firmami: WBX STUDIO DRUKARNIA - WYDAWNICTWO, ROXART, Drukarnia Cyfrowa Spidruk, MULTIMA, Agencja Reklamowa ART STUDIO. Dzięki realizacji projektu RPO "Kompetencje Zawodowe Moim Atutem Na Rynku Pracy" uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w certyfikowanym kursie fotografii oraz grafiki reklamowej. W szkole realizowane są innnowacyjne, autorskie programy nauczania w zakresie przedmiotów zawodowych.

Podejmując kształcenie w naszej szkole w zawodzie technika reklamy zyskujesz nie tylko bogaty zakres wiedzy i umiejętności, ale także możliwość udziału w licznych programach praktyk i staży (krajowych i międzynarodowych) ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności zawodowych w obszarze grafiki komputerowej i reklamy oraz umożliwiających otrzymanie stypendium stażowego. Uzyskane w ten sposób kompetencje oraz potwierdzające je certyfikaty branżowe z pewnością przyczynią się do zdobycia wymarzonej pracy!

Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia

  • PGF.07 - Wykonywanie przekazu reklamowego
  • PGF.08 - Zarządzanie kampanią reklamową

Przedmioty zawodowe

Przedmioty zawodowe

Sylwetka absolwenta

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  • prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
  • prowadzenia badań marketingowych,
  • przeprowadzania negocjacji handlowych,
  • prowadzenia rozmów z klientami,
  • tworzenia baz danych klientów,
  • opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
  • kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
  • tworzenia przekazu reklamowego,
  • tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
  • projektowania środków reklamowych,
  • prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia planu medialnego,
  • przygotowania środków reklamowych,
  • badania skuteczności reklamy,
  • stosowania podstawowych środków reklamy,
  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
  • obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop, InDesign oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point, Publisher,

Technik reklamy znajdzie zatrudnienie w:

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  • agencjach reklamowych,
  • biurach ogłoszeń i działach promocji,
  • środkach masowego przekazu w działach promocji,
  • studiach graficznych,
  • działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
  • agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.

Pracownia multimedialna

Nowoczesna pracownia, wyposażona w stanowiska komputerowe podłączone do sieci z dostępem do Internetu, drukarki, projektor multimedialny, urządzenia multimedialne, takie jak: kamery cyfrowe, aparaty fotograficzne oraz pakiety programów: biurowych, programy do obróbki graficznej, edytorskiej i audiowizualnej (Adobe InDesign, Adobe Photoshop, CorelDraw)

Pracownia sprzedaży usług reklamowych

Nowoczesna prcownia, wyposażona w laptopy podłączone do sieci z dostępem do Internetu, z pakietem programów biurowych, druki formularzy stosowanych w sprzedaży produktów i usług

Pracownia grafiki i fotografii cyfrowej

Nowoczesna prcownia, wyposażona w laptopy podłączone do sieci z dostępem do Internetu, z pakietem programów do obróbki grafiki rastrowej i wektorowej, aparaty cyfrowe oraz kompletne wyposażenie studia fotograficznego (statywy, lampy, green-screen'y itp.)

Projektowanie i modelowanie graficzne

Sesje i warsztaty fotograficzne

Konferencje zawodowe i warsztaty z profesjonalistami