ZAWÓD TECHNIK REKLAMY W ZST

Materiał opracowany przez: Ireneusz Balawender, •  opublikowano: 19 października 2018

1. CHARAKTERYSTYKA ABSOLWENTA KIERUNKU TECHNIK REKLAMY

To propozycja szkoły w zakresie kształcenia technicznego ukierunkowana na rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie zagadnień ekonomicznych, informatycznych (grafika komputerowa), reklamy wizualnej, marketingu oraz public relations. Potrzeba kształcenia specjalistów w tym zakresie wynika bezpośrednio z analizy rynku pracy oraz współpracy szkoły z wieloma przedsiębiorstwami różnych branż miasta i regionu, a także - poprzez realizację programów staży Erasmus+ - UE. Umiejętność kreowania wizerunku firmy, planowanie i realizacja strategii reklamowych oraz stosowanie w pracy technik wizualizacji i budowy marki jest we współczesnym świecie elementem warunkującym istnienie firmy.

Zdjęcie: IMAG0425.jpgZdjęcie: PBE_1828.jpgZdjęcie: PBE_1758.jpg
Zdjęcie: 6.jpgZdjęcie: 58.jpgZdjęcie: 57.jpg

2. INFORMACJE DODATKOWE

Patronat nad kierunkiem technik reklamy objęła Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowcy uczelni prowadzą atrakcyjne zajęcia dla uczniów. Najlepsi uczniowie szkoły w tym zawodzie w ramach nagrody uczestniczyli w warsztatach fotograficznych i otrzymali atrakcyjne upominki ufundowane przez uczelnię. Zespół Szkół Technicznych współpracuje z firmami: WBX STUDIO DRUKARNIA - WYDAWNICTWO, ROXART, Drukarnia Cyfrowa Spidruk, MULTIMA, Agencja Reklamowa ART STUDIO. Dzięki realizacji projektu RPO "Kompetencje Zawodowe Moim Atutem Na Rynku Pracy" uczniowie mają możliwośc wzięcia udziału w certyfikowanym kursie fotografii oraz grafiki reklamowej. W szkole realizowane są autorskie programy nauczania w zakresie przedmiotów zawodowych.

Podejmując kształcenie w naszej szkole w zawodzie Technik Reklamy zyskujesz nie tylko bogaty zakres wiedzy i umiejętności, ale także możliwość udziału w licznych programach praktyk i staży (krajowych i międzynarodowych) ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności zawodowych w obszarze grafiki komputerowej i reklamy oraz umożliwiających otrzymanie stypendium stażowego. Uzyskane w ten sposób kompetencje oraz potwierdzające je certyfikaty branżowe z pewnością przyczynią się do zdobycia wymarzonej pracy!

Zdjęcie: DSC_0128.JPGZdjęcie: DSC_0120.JPGZdjęcie: DSC_0129.JPG

3. KWALIFIKACJE UZYSKIWANE W WYNIKU KSZTAŁCENIA


  • PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
  • PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową

4. PRZEDMIOTY ZAWODOWE


5. SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  • prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
  • przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
  • prowadzenia badań marketingowych,
  • przeprowadzania negocjacji handlowych,
  • prowadzenia rozmów z klientami,
  • tworzenia baz danych klientów,
  • opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
  • kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
  • tworzenia przekazu reklamowego,
  • tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
  • projektowania środków reklamowych,
  • prowadzenia kampanii reklamowej,
  • tworzenia planu mediowego,
  • przygotowania środków reklamowych,
  • badania skuteczności reklamy,
  • stosowania podstawowych środków reklamy,
  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
  • obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop, InDesign oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point, Publisher

6. TECHNIK REKLAMY ZNAJDZIE ZATRUDNIENIE W:

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany zatrudnienia w:

  • agencjach reklamowych,
  • biurach ogłoszeń i działach promocji,
  • środkach masowego przekazu w działach promocji,
  • studiach graficznych
  • działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
  • agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,

7. BAZA DYDAKTYCZNA I WARUNKI KSZTAŁCENIA:

Pracownia multimedialna

Nowoczesna pracownia, wyposażona w stanowiska komputerowe podłączone do sieci z dostępem do Internetu, drukarki, projektor multimedialny, urządzenia multimedialne, takie jak: kamery cyfrowe, aparaty fotograficzne oraz pakiety programów: biurowych, programy do obróbki graficznej, edytorskiej i audiowizualnej (Adobe InDesign, Adobe Photoshop, CorelDraw)

Zdjęcie: pracownia 2.jpgZdjęcie: pracownia 3.jpgZdjęcie: pracownia 1.jpg
Zdjęcie: pracownia 4.jpgZdjęcie: pracownia 5.jpgZdjęcie: pracownia 6.jpg
Zdjęcie: pracownia 8.jpgZdjęcie: pracownia 7.jpg

Pracownia sprzedaży usług reklamowych

Nowoczesna prcownia, wyposażoną w laptopy podłączone do sieci z dostępem do Internetu, z pakietem programów biurowych, druki formularzy stosowanych w sprzedaży produktów i usług.

Zdjęcie: DSC_0065.jpgZdjęcie: DSC_0064.jpgZdjęcie: DSC_0069.jpg
Zdjęcie: DSC_0072.jpgZdjęcie: DSC_0074.jpgZdjęcie: DSC_0073.jpg
Zdjęcie: pracownia 10.jpgZdjęcie: pracownia 9.jpg

SESJE FOTOGRAFICZNE

Zdjęcie: sesja 1.jpgZdjęcie: sesja 3.jpgZdjęcie: sesja 2.jpg
Zdjęcie: sesja 4.jpg

KONFERENCJE ZAWODOWE I WARSZTATY Z PROFESJONALISTAMI

Zdjęcie: Obraz3.jpgZdjęcie: Obraz2.jpgZdjęcie: Obraz1.jpg
Zdjęcie: _MG_6670.jpgZdjęcie: _MG_6661.jpgZdjęcie: _MG_6673.jpg
Zdjęcie: _MG_6676.jpgZdjęcie: _MG_6686.jpg
Zdjęcie: 101.jpgZdjęcie: 103.jpgZdjęcie: 1.jpg
Zdjęcie: 107.jpgZdjęcie: 106.jpgZdjęcie: 105.jpg